maandag 12 augustus 2013

Stap 1: Lid worden van de Moermanvereniging

Ik heb al veel op internet gezeten op zoek naar goede informatie over het Moermandieet. Inmiddels weet ik dat na Moerman de internist/diabetoloog dr. Houtsmuller zich verder heeft verdiept in de relatie tussen voeding en gezondheid. De aanleiding was dat hij huidkanker kreeg, welke een jaar na behandeling uitgezaaid bleek te zijn. Hij was als diabetoloog vertrouwd met de invloed van voeding op ziekte. Vanuit publicaties over onverwachte genezingen van kanker stelde hij een therapie samen voor zichzelf en een jaar later bleek hij genezen.

Geloofwaardig? Wetenschappelijk onderzocht?
De realiteit is dat het wetenschappelijk onderzoeken van een volledig voedingspatroon bijna niet te doen is.
Toch ben ik ervan overtuigd dat voeding zeer belangrijk is voor ons algeheel functioneren. En vanuit die overtuiging is het de moeite waard om te zoeken naar een zo gezond mogelijk voedingspatroon.

Een voedingspatroon veranderen is niet gemakkelijk. Ik wil het daarom stap voor stap doen. En om me te verzekeren van goede informatie ter ondersteuning is mijn eerste stap het lid worden van de Moermanvereniging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten