zaterdag 17 augustus 2013

De zoektocht naar ZALM - 1

Zalm genoeg in alle supermarkten. Waarom dan een zoektocht? Zalm is helaas een nogal prijzige vis. Als er een aanbieding is van verse zalm sla ik die steevast in. Maar dat komt niet zo heel vaak voor.
Ik heb gelezen dat wilde zalm meer goede vetten bevat dan gekweekte zalm. Daarnaast is zalm uit de diepvries een stuk voordeliger dan die uit de koeling. Ik ben dan ook bij AH op zoek gegaan naar wilde zalm uit de diepvries. Ik vond ik een voordeelpak, voor 8,65 euro per kilo, dat is 'geen geld'. Hoewel ik niet zulke goede herinneringen heb aan vis uit de diepvries heb ik de zalm trouw volgens de beschrijving klaargemaakt. Mijn dochter vond het nog wel redelijk te eten, maar zelf vond ik er een vreemd smaakje bij zitten. Niet te vergelijken met de smaak van verse zalm. En dan kan ik ook niet geloven dat met dit smaakverschil de kwaliteit heel erg goed is. Dit gaat hem dus niet worden! Ik heb het volgende (diepvries)pakket al weer in huis om binnenkort uit te proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten