dinsdag 20 augustus 2013

De zoektocht naar ZALM - 2

Een nieuwe poging om lekkere wilde zalm te vinden voor een mooi prijsje. Dit keer heb ik de Queens Wilde Alaska zalm meegenomen uit de diepvries van de AH. 250 gram voor €2,99, dus bijna 12 euro per kilo.
 Helaas, ook dit vind ik geen aanrader. Net zoals de vorige diepvrieszalm zit er een vreemde wrange smaak aan de vis, ook al heb ik hem klaargemaakt zoals op het doosje wordt vermeld. Ontstaat deze smaak door het invriezen? Als we zelf verse zalm invriezen, is hij na ontdooiing nog prima van smaak, dus het lijkt niet logisch dat het door het invriezen komt.
Zijn er misschien ingrediƫnten toegevoegd? Volgens de ingrediƫnten op de verpakking zit er alleen Wilde Alaska zalmfilet in, gevangen in de Stille Oceaan.
Ik heb de producent Queens een mail gestuurd met de vraag of ze me uit kunnen leggen hoe het komt dat het verschil in smaak tussen verse en diepvrieszalm zo groot is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten